| Movie review # 2 - War Dogs

30. srpna 2016 v 0:56 | Bětuš |  | Recenze |
USA | Krimi/Drama/Komedie | 2016

| Scénář: Todd Phillips, Stephen Chin, Jason Smilovic
| Režie: Todd Phillips
| Obsazení: Miles Teller, Jonah Hill, Ana de Armas, Bradley Cooper, Shaun Toub, JB Blanc, Ashley Spillers, Brenda Koo a další

"Film byl natočen podle skutečného příběhu dvou přátel (Hilla a Tellera), čerstvých dvacátníků žijících během války v Iráku v Miami Beach, kteří se rozhodli plně využít málo známou vládní iniciativu umožňující malým firmám ucházet se o zakázky americké armády. Přes skromný začátek začali zanedlouho vydělávat velké peníze a žít na vysoké noze. Ale situace dvojici hlavních hrdinů přeroste přes hlavu ve chvíli, kdy se jim podaří získat zakázku v hodnotě 300 miliónů dolarů na dodávky zbraní afghánské armádě - ale jak později vyjde najevo, obchod, do kterého je zapleteno pár velmi pochybných lidí, nemá vůbec nic společného s americkou vládou"
zdroj: csfd

| DĚJOVÁ LINIE |
- Před chvilkou jsem se vrátila z kina z tohoto filmu, takže dojmy budou ještě čerstvé. To co může někoho překvapit je, že se film odehrává podle skutečných událostí (ano, vím, že často tohle bývá jako hlavní tah, aby se prodalo více lístků, ale v tomto případě bych tomu uvěřila)

Tématika prodávání zbraní americké armádě pod nosem je relativně poutavá. I přes to, že něco podobného již jistě bylo natočeno. V dnešní době se filmové tématiky většinou opakují neustále dokola a dokola. Obzvláštění v podobě vztahu jedné postavy, která bude muset začít řešit finanční situaci, protože přítelkyně otěhotní a uživit tři hladové krky z platu maséra se nedá a když Vám někdo nabídne možnost si během jednoho obchodu vydělat i 180 tisíc, kdo by to odmítal, že? Morální dilema? Neřešíte a začnete si užívat, ale vše má své následky, které se časem dostaví.

Pokud očekáváte happy ending, kdy se všichni usmíří a budou žít šťastně až do smrti, tak jste si to mysleli špatně. Dalo by se říct, že happy ending potká jenom jednu postavu a to v podobě domácího vězení (nejspíše kvůli přítelkyně a několikati roční dcery)

| MILES TELLER |
- Je zvláštní vidět Milese i v jiné roli než řekněme hajzla, kterého známe ze série Divergent. Ano má za sebou i jiné role, ale co si budeme povídat - k němu se ty role bad boy rozhodně hodí. O to více dokáže člověk potom ocenit i jiné jeho herecké stránky. Já osobně mám Milese ráda a byl to on kvůli koho jsem na ten film šla. Jeho herecké podání se mi naprosto líbilo a byla jsem s ním spokojená, i když se mohlo zdát, že bylo až moc komplikované a jeho postava se nechala ovládnout vidinou peněz, i přes to, že později projde prozřením.

| JONAH HILL |
- Na jeho herecké podání je spousta recenzí. Některé z nich jsou kladné a některé zase záporné. Řekla bych, že záleží z jakého úhlu pohledu se na něj díváte. Jsem zvyklá jej vídat spíše v těch komičtějších rolích než vlastně sledovat jak hraje divadlo na úplně všechny kolem sebe a ještě ke všemu podrazí svého parťáka a údajně nejlepšího kámoše jenom protože je zaslepen vidinou peněz. Proto bylo docela těžké si na tuhle změnu zvyknout, ale řekla bych, že to stálo za to!

| CELKOVÉ SHRNUTÍ |
- Pokud hledáte něco akčnějšího a zajimavějšího na podívanou a rádi se i občas zasmějete, je tohle film rozhodně pro Vás. Už jenom fakt, že jde o film podle skutečné události tomu dává lepší nádech a jisté obzvláštění. Kdo by si pomyslel, že se dvoum klukům v mých letech povede vydělávat miliony na prodávaní použitých zbraní armádě aniž by z toho někdo dělal velkou vědu.

| HODNOCENÍ -/7 |