| Movie review # 3 - Vampire Academy

16. září 2016 v 0:21 | Bětuš |  | Recenze |
USA | Fantasy/Komedie | 2014
| Scénář: Daniel Waters
| Režie: Mark Waters
| Obsazení: Zoye Deutch, Lucy Fry, Danila Kozlovskij, Gabriel Byrne, Dominic Sherwood, Olga Kurylenko, Sarah Hyland, Cameron Monaghan a další

"Rose Hathawayová je dhampýrka, napůl člověk a napůl vampýr. Dhampýři jsou zároveň strážci Morojů, což jsou klidní a smrtelní vampýři, kteří žijí diskrétně v našem světě. Posláním dhampýrů je chránit Moroje před krvežíznivými vampýry - Strigoji. Dhampýrka Rose se svojí kamarádkou, morojskou princeznou Lissou, prožívají různá dobrodružství. Zkoušejí sílu jejich přátelství, trpí a ztrácí milované lidi. Tenhle film vypráví jejich příběh... Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové. Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů. Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství..."
zdroj: csfd

| DĚJOVÁ LINIE |
- Před nějakou dobou mi kamarádka psala o tomto filmu, zda jsem ho neviděla. Až do včerejšího dne ne, ale rozhodla jsem se, že na tento film udělám recenzi, alespoň trochu rozšířím své obzory a hlavně se nebudu zaměřovat jenom na jeden žánr filmů. Různorodost není špatná a alespoň se neunudíte k smrti, když by jste četli stejný žánr pořád dokola a dokola.

Typické prostředí střední školy, kde si každý snaží udržet své postavení jenom s tím detailem, že jde najdete akorát upíry a jejich budoucí bodyguardy Dhampíry. Nějak nechápu jak mohou tento film označovat jako horor. Nic hororového na něm nevidím, kromě toho kopírování Harryho Pottera.

Neuspokojivý konec filmu, něco takového nesmím opomenout. Už od začátku je jasné, že hlavní postavy nezemřou a celkové zakončení na krvelačné upíry, kteří tiše v nějaké zasmradlé jeskyni čekají na svou šanci vyvolává otázky. Byl to záměr scénaristů, kteří očekávali další pokračování? Nebo to mělo vypadat jako"no tak to tam dáme jako třešničku na dortu", která ovšem rychle spadla.

| ROSE HATHAWAY |
- Jelikož nejsme v GoT, tak je jasné již od začátku, že ani jedna z hlavních hrdinek přeci nesmí zemřít a nejhlavnějším úkolwm Rose je jenom chránit naší blonďatou upírku, která na to, že je upír se bojí úplně všeho. Ale i přes to jsem si Rose nějak oblíbila. Nemohu porovnat jak moc se liší od knižní předlohy, ale filmová verze se mi relativně líbila až na kýčovitě vynucené momenty, které se snažily být zamaskovány pokusem o humor.

| CELKOVÉ SHRNUTÍ |
- Už na první pohled je jasné pro jakou věkovou skupinu je tento film určen - náct. Některé části filmu byly až kýčovitě zpracovány jenom proto, aby se zapojilo očekávaní díváků mladšího věku, kteří by mohli na tomto filmu lpět. Další rozdělení upírů, které jsme tu dříve neviděli je sice příjemná změna, ale trochu mi příjdou postaveni na hlavu. Upíři, kteří umí ovládat živly? To mi příjde trochu jako výsměch, vždyť už jenom ten fakt, že umí ovládat oheň, ale zrovna tento živel je zabíjí.

Ale jestli hledáte něco jenom na odreagování, u čeho nemusíte přemýšlet a jenom se chcete dívat, tak bych Vám doporučila tento film. Občas se u něj i zasmějete nebo si povšimnete podob s jinými filmy jako je třeba Harry Potter.

| HODNOCENÍ -/7 |